Oon taas ollu pienellä mietintä tauolla. 

Oon keskittyny enemmän itseeni ja perheeseen. Mulla on ollu aivan ihania ihmisiä ympärillä, joiden kanssa oon voinu keskustella asioista, mutta samalla saanut myös omaa rauhaa. Kiitos teille, jotka ootte mun rinnalla seissyt ja myötäelänyt niitä ajatuksia ja tunteita, jotka edellinen postaus aiheutti. 

Mä en tarvitse ammattiapua, sanottakoon se tähän heti alkuun. Mä voin vallan hyvin, enkä koe sitä tarpeelliseksi. Mä olen elämäni aikana puhunut näistä niin paljon eri auttajille, että se on riittänyt mulle tältä erää. Jokainen voi silti ymmärtää sen, että kun tuollaista asiaa pääsee lukemaan mustaa valkoisella, niin se aiheuttaa pienen myrskyn sisällä. Mä olen tiedostanut nämä asiat koko ikäni, joten ei ne kovin suurena yllätyksenä tullut. Se, että niistä oli noinkin paljon juttua mun omissa papereissa, oli se kaikista suurin yllätys. Mua on pidetty hulluna ja sanottu, että keksin asioita päästäni. Se ei ole niin ja nyt mä sain siihen vain varmistuksen. Se on helpottava tieto.

Kukaan ei tiedä millaista on käydä läpi sellaisia asioita, mitä munkin elämään on mahtunut. Ainoastaan sellainen, joka on kokenut lähellekkään samoja asioita tiedostaa sen. Sen takia mä olen hakenut tukihenkilöksi! Mä sain vinkin eräältä ihanalta henkilöltä, joka kannusti mua hakeutumaan tukihenkilöksi. Perehdyin asiaan hieman lisää ja se homma kolahti. Mä haluan toimia tukena jollekkin nuorelle/lapselle, joka kaipaa rinnalleen välittävää aikuista. Tukea ja turvaa. Ja mä haluan olla sitä. Mä olen itse ollut vailla turvaa niin kauan, että jos omalla olemassaolollani voin vaikuttaa edes yhden nuoren elämään, niin teen sen! Yhdenkään lapsen tai nuoren ei kuulu tarpoa täällä yksin, kenenkään ei pitäisi joutua. Katsotaan kuin käy. Mä olisin enemmän, kuin omistautunut tehtävälle. 

Pienin askelin edetään, mutta mä olen hämmentynyt kuinka paljon oon asettanut itselleni tavotteita viime aikoina. Tää on jännää, mutta samalla hiukan pelottavaa. Mä oon kerrankin varma siitä, mitä mä haluan tehdä ja teen kaikkeni sen eteen. Tästä on hyvä jatkaa. Ehkä tää vielä joskus tuottaa tulostakin.

 

- H